maanantai 14. marraskuuta 2011

Antakaa. mulle. mun. kalenteri. HETI!

Nonni. Nyt iski taas kauhea riisi. Eilinen hetkellinen tunteilu oli pientä tämän järkyttävän uutisen rinnalla.

Työpaikkani ilmoitti, ettei enää ensi vuodesta lähtien jaa työntekijöille taskukalentereita. Siis mitä?? Eikö tässä maailmassa voi enää mihinkään luottaa?? Olen hallinnut seitsemällä kalenterillani arkeani, ja nyt yksi niistä aiotaan brutaalisti riistää minulta! No okei, ”hallita” sana on vähän liioittelua, mutta melkein aina olen ollut melkein siellä missä on melkein pitänyt ollakin. Oman kännykän kalenterin, työkännykän kalenterin, työn Outlookin kalenterin, kahden pienen seinäkalenterin ja pöytäkalenterin avulla ei mitenkään pieni ihminen pärjää, tajuaahan sen nyt jokainen! Siis pitääkö minun nyt ryhtyä radikaaleihin toimenpiteisiin? Niin kuin mennä OSTAMAAN taskukalenteri? Eikö se ole aika epänormaalia ja suorastaan perverssiä, minä en ainakaan tunnusta että olisin sitä (ainakaan julkisesti) tehnyt vuosikausiin?? 

Jos menen ostamaan kalenteria, käy vielä niin kuin minulle käy aina auton varaosaliikkeessä. Eli kaikki vähänkin järjelliset ajatukset katoavat sillä siunaamalla sekunnilla kun astun varaosaliikkeen kynnyksen yli, sydän alkaa hakkamaan ja punastun jo valmiiksi kun tiedän että katastrofi iskee heti kun avaan suuni. Yhdenkin kerran unohdin miksi kutsutaan tuulilasin pyyhkijää. Sepostin jotain ”sellasesta joka menee ikkunassa viuhviuh kun käyttää pissapoikaa” ja käytin vielä käsiäni havainnollistamaan viuh viuh liikettä. (Viittaan tässä kohdin 12.11.2011 päivättyyn kirjoitukseeni.) Mutta hyvin tajusi ystävällinen henkilökunta silläkin kertaa mitä tarkoitin, ja hienosti heillä piti pokkakin. Juu, kyllä nyt on vielä ihan liian aikaista miettiä kalenterin ostamista, siihen tarvitaan siedätyshoitoa. Ja suklaata. Paljon suklaata. Aloitankin siedätyshoidon heti menemällä ostamaan suklaata. Ja vaatteita. Ja laukkuja. Ja kenkiä. Ja meikkejä. Ja lehtiä (mutta ei mitään autolehtiä). 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti