sunnuntai 3. kesäkuuta 2012

Täällä asuu tylsä ja epäreilu äiti

Mieheni on nyt siis 4 vuoden opiskelun jälkeen valmistunut luokan- ja käsityönopettajaksi. Ja pienillä lapsilla on tapana (vielä siinä vaiheessa) ihailla opettajia. Tämä pätee myös tulevaan tokaluokkalaiseemme. Jos hän kysyy jotain ja neuvon eri tavalla kuin isänsä, saan nykyään AINA vakivastauksen: ”Isi tietää ku isi on opettaja. Mä kuuntelen vaan isiä. Mä uskon sitten sua kun sä oot opettaja.” Mitäpä tuohon enää voi sanoa ;)

Typsy on muutenkin nyt täysin isänsä pauloissa. Jos minä komennan typsyä, (mitä muuten saa nykyään tehdä PALJON, koska typsyllä on taas joku uhmavaihe), olen tylsä ja epäreilu. Jos mieheni komentaa typsyä, niin yllätysyllätys, minä olen tylsä ja epäreilu, ei suinkaan mieheni. Typsy kuulemma menee isin kanssa naimisiin, minun ja isin pitää erota. Taitaa olla niin, että miehen poissaolo on hieman myöhentänyt oidipusvaihetta… Täytyy kyllä sanoa, että välillä äitiys on ihan p…..stä ja tekisi mieli lähteä Timbuktuun. Onneksi kuitenkin aina tulee ilta, jolloin typsy kaivautuu kainaloon katsomaan Matkaoppaita tai muuta laadukasta asiaohjelmaa, ja unohdan muuttoaikeet ;)

Eilen oli kahdet ylppärijuhlat, mikä oli tosi kivaa. Kivaa ei vaan ollut siinä vaiheessa kun piti lähteä ekoihin ja tuli taas kauhea vaatekriisi. Ja tällä siis kertaa typsylle. Kyllä hän lopulta itkun ja kiukuttelun jälkeen puki vähän juhlavammat vaatteet päälle, ja minäkin lopetin sen itkemisen ja kiukuttelun. Ja tietysti taas oli minun syy, kun pilasin hänen vaatesuunnitelmansa. Juhlissa oli onneksi kaikilla kivaa. Toisessa juhlissa oli veljeni, jota murkku ihailee yli kaiken, hän oli koko juhlan veljeni varjona. Typsystä taas veljen avovaimo on I-HA-NA, hän on kaunis, hänellä on ihanat vaatteet, kengät ja kynnet, ihana ääni ja hän tuoksuukin niiiiiiiiiiin hyvälle. Eli hän on kaikkea muuta kuin tämä tylsä ja epäreilu äiti on… *huokaus*

Ps. Isi on muuten vielä tosi vahvakin. Tietysti.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti